LOKMAN HEKİM HASTANESİ



TARİHÇE


1996 Engürüsağ A.Ş.’nin kurulmasıyla sağlık hizmetleri sektörüne ilk adım atıldı. 5 ortak tarafından kurulan şirket, 20.000 TL sermaye ile tıbbi malzeme satışına başladı.
1998 Sektörün, kısa geçmişi ve makro kamu politikalarının etkisiyle diğer sektörlere göre tempo ve değişimin çok daha hızlı yaşanacağı bir sektör olacağını öngörülerek bir yeni bir yol haritası çizildi.
2000 Sağlık sektöründeki potansiyeli öngören şirketimiz, bir dönüm noktası olan hastane açma fikrini olgunlaştırmaya başladı. Bu çerçevede çeşitli alt yapı çalışmalarının ardından 2000 yılında Etlik’te hastane inşasına başlandı. Gerekli sermaye, ortak sayısını artırarak temin edildi.
2001 2000 yılında 100.000 TL olan şirket sermayesi, 2001 yılında 600.000 TL’ye çıkartılırken şirket ortağı sayısı da 50’yi buldu.
2002 Ortak sayısı ile birlikte sermaye artırımına gidildi. 2002’de ortak sayısı 76’ya, sermaye ise 1.200.000 TL’ye ulaştı. 2000 yılında temeli atılan Özel Lokman Hekim Etlik Hastanesi 2002 yılı içerisinde bitti ve hasta kabulüne başladı.
2003 Açıldığı yıl 70 personelle 10.000’in üzerinde hastaya hizmet veren Etlik hastanemiz, 2003 yılında 100’ün üzerinde personelle 31.000’i aşan rakamlarda hastaya bakmaya başladı. Sermaye 1.590.000 TL’ye yükseltildi. Ortak sayısı da bu dönemde 96’ya çıktı.
2004 Etlik hastanemizin ayaktan ve yatan hasta toplamı 60.000’e yaklaştı. Personel sayısı ise 175’e çıktı. Bu dönemde yeni bir hastane açma fikri konuşulmaya başlandı.
2005 Hızlı büyümesine devam eden hastanemizin personel sayısını 226’ya ulaşırken, hasta sayısı 100.000’i aştı. Özel Lokman Hekim Etlik Hastanesi, kurulduğu 2002 yılında 10.000 dolayında olan hasta sayısını 4 yılda 10 kat artırarak 100.000’in üzerine çıkarttı.
2005 Etlik hastanemiz 2005 yılında TUV-CERT ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi ile belgelendirildi.
2005 Sincan ve çevre ilçelerdeki hasta potansiyeli, bölgenin 1.000.000’u aşan nüfus yapısı, arsa maliyetlerinin düşük olması, işletme giderlerinin hesaplı olması gibi çeşitli kriterleri göz önüne alarak Sincan’da hastane için uygun bir arsa almaya karar verildi. Bu talebin hayata geçirilmesine yönelik somut bir adım atılarak arsa alında ve hastane inşaatına başlandı.
2006 Sincan’daki hastane inşası nedeniyle sermaye artışına devam edildi. 2006 yılı itibariyle sermaye 11.130.000 TL’ye ulaştı ve ortak sayısı 147 oldu.
2007
2008
Türkiye’de yükseltilmiş tek ruhsatlı helikopter pistine sahip Sincan Hastanemizin inşaatı 2007 yılının Kasım ayında bitti ve tefriş işlemlerinin ardından 2008 Mart ayından itibaren hasta kabulüne başladı.
2008 Sincan hastanemiz açıldığı 2008 yılında TS EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetimi Sistemi Belgesi aldı.
2009 Lokman Hekim Hastaneleri yaptığı yatırımlarla Ankara’nın en büyük sağlık grubu oldu.
2010 Halkın desteği ile bugünlere gelen Lokman Hekim Ailesi, halktan aldığı değeri yine halkı ile paylaşacağı yeni bir sürece girdi. Lokman Hekim Hastanelerinin sahibi olan Lokman Hekim Engürüsağ A.Ş.\'nin borsada yer alması için çalışmalar başlatıldı.



Başkanımızdan

 

\"\"

Özel Lokman Hekim Hastaneleri gerek fiziki konumu, gerek tıbbi hizmet sunumundaki başarılarıyla son yıllarda adından sıkça söz ettirmektedir.Kurumumuzun yakaladığı bu yükseliş trendi bizi ziyadesiyle memnun etmektedir.

Özel Lokman Hekim Hastaneleri bugün Ankara’nın en önemli sağlık grupları arasında yerini aldı.Lokman Hekim ailesi olarak halkımızdan aldığımız desteği, yine halkımızla paylaşmaya devam ediyoruz.

1996 yılında Engürüsağ A.Ş.’nin kurulmasıyla başladığımız hizmet yolculuğumuza, son teknolojik imkânlarla donatılmış iki hastane ile devam ediyoruz.Sincan ve Etlik Hastanelerimiz bölgelerinde kuşkusuz çok önemli bir görevi yerine getiriyorlar.

Bununla beraber kurumumuz, halka arz sürecini başarıyla tamamlayarak Borsa’daki yerini aldı.
Lokman Hekim Hastaneleri, İMKB’de yer alan Ankara merkezli ilk sağlık grubu olma unvanını elde etmenin haklı gururunu yaşamaktadır.

Kurum olarak, hedeflerimiz büyük…
Sağlık hizmetlerindeki tecrübemiz bu hedeflere ulaşabilmemiz de bize rehber olacaktır. Halkımızın desteği ile büyük hedeflere birlikte ulaşacağımızdan kuşkumuz yoktur. 
 

“Şifa Kapınız” olarak sizlere hizmet veren Lokman Hekim Hastaneleri adına hepinizi saygı ve sevgiyle kucaklıyor, sağlıklı günler diliyorum.

Uzm. Dr. Mustafa Sarıoğlu
Özel Lokman Hekim Hastaneleri
Yönetim Kurulu Başkanı


 

Misyonumuz ve Vizyonumuz

 

Misyonumuz;
Toplum ve tıp ahlakına sadık kalarak, insan odaklı bir sağlık hizmeti anlayışında; mükemmeli yakalamak ve sürekliliğini sağlamaktır.

Vizyonumuz;
Bilimsel gelişmelerin ödünsüz takipçisi, çağdaş teknoloji kullanımında öncü bir kuruluş olarak; modern, temiz ve ferah mekânlarda, kaliteli, hızlı, güvenli, şefkatli ve ekonomik sağlık hizmetimizle “hastane denince akla ilk gelen marka bir kuruluş” olmaktır.

İrfan GÜVENDİ
Genel Müdür
Yönetim Kurulu Başkan V.

 

Kalite Politikamız

 

Yasal esaslar ve standartlar doğrultusunda;

  1. Güvenilir, ekonomik, hızlı, son teknoloji ile desteklenen, kaliteli sağlık hizmetini sunmayı,
  2. Tıp ve uygarlık etiği kurallarına uymayı,
  3. Hasta ve yakınlarının haklarını korumayı, ihtiyaç ve beklentilerini karşılayarak hasta memnuniyetini sağlamayı,
  4. Çalışanlarımızın desteğini, katılımını ve memnuniyetini sağlamayı,
  5. Toplum sağlığı için gereken önleyici ve koruyucu faaliyetlerde bulunmayı,
  6. Kalite yönetim sistemi şartlarına uymayı ve etkinliğini sürekli iyileştirip, geliştirmeyi
    kabul ve taahhüt ederiz.

İrfan GÜVENDİ
Genel Müdür
Yönetim Kurulu Başkan V.
 

Etik İlkelerimiz

 

Lokman Hekim Engürüsağ Sağlık, Turizm, Eğitim Hizmetleri ve İnşaat Taahhüt Anonim Şirketi Kurumsal Etik Politikamız; Görevlerimizi Tarafsızlık, Dürüstlük ve Adalet İlkeleri çerçevesinde yürütmektir.

1. Paydaşlarımıza Karşı Sorumluluklarımız

  • Sahip olunan hisse miktarına bakılmaksızın her hissedarımıza adil muamelede bulunur ve haklarını koruruz.
  • Pay sahiplerimizin yatırımlarını etkin ve verimli olacak şekilde yönetiriz.
  • Her bir hissedarımızın, Kamuya aydınlatmakla yükümlü olduğumuz bilgilere; zamanında, tam ve doğru bir şekilde ulaşmasını sağlarız.

Paydaşlarımızdan;

  • Sağlıklı ve güvenli çalışma ortamı sağlanmasına önem verilmesini,
  • Çalışanlarının ırk, cinsiyet, inanç, din, etnik köken, siyasi görüş, yaş, engellilik hali vb. konularda ayrımcılık ve tacize maruz bırakılmamalarını bekleriz.

2. Müşterilerimizle İlişkilerimiz ve Müşterilerimize Karşı Sorumluluklarımız

2.1. Müşteri Bilgilerinin Gizliliği

  • Sahip olduğumuz müşteri bilgilerini amacı dışında kullanmayız. Müşteri bilgilerinin gizliliğinin sağlanması konusundaki sorumluluklarımızı bilir, bu bilgilerin güvenliğini sağlar ve sadece kanunen yetkili kılınan kişi ve kurumlarla paylaşılabileceklerini biliriz. 
  • Kurumumuzdaki görevimizden herhangi bir nedenle ayrılmamız halinde, müşterilere ait kişisel bilgilerin Kurum dışına çıkarılmasına neden olmayız.

2.2 Dürüstlük ve İlişkilerde Özen

  • Müşterilerimizi, Kurumumuz hizmetleri ile ortaya çıkabilecek masraflara ilişkin olarak doğru bir şekilde bilgilendiririz.
  • Müşterilerimize gerçekleştiremeyeceğimiz sözler vermez, verdiğimiz sözleri yerine getiririz.
  • Kurumumuzun rakiplerine üstünlük sağlamasının en önemli unsurlarından birinin müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak olduğunun bilincinde olarak, müşteri ihtiyaçlarını doğru şekilde anlamak ve ihtiyaçlarına doğru çözümler üretmek için çalışırız. 
  • Müşterilerimiz arasında ırk, cinsiyet, inanç, din, etnik köken, milliyet, siyasi görüş, yaş, engellilik hali, medeni hal, cinsel eğilim vb. konusunda fark gözetmez; müşterilerimize yasal çerçeve içerisinde eşit ve yansız hizmet veririz.
  • Müşterilerimizle dini, siyasi, etnik vb. tartışmalara girmeyiz.

2.3 Hizmetin Gerçekleştirilmesi

  • Gerçekleştirdiğimiz hizmetin yasal ve iç mevzuata uygun olduğundan emin oluruz.
  • Güvenilir, ekonomik, hızlı, son teknoloji ile desteklenen, kaliteli sağlık hizmeti sunarız.
  • Tıp ve uygarlık etiği kurallarına uyarız.
  • Müşterilerimizin haklarını korumayı, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamayı ve memnuniyetini sağlarız.
  • Toplum sağlığı için gereken önleyici ve koruyucu faaliyetlerde bulunuruz.

2.4 Müşteri Şikâyetleri

  • Müşterilerimize en iyi hizmeti verir, gerçekleştirilen işlemlerde müşteri şikâyeti oluşmaması için azami özen gösteririz.
  • Müşteri şikâyetlerinin iç mevzuatımız ve standartlar çerçevesinde en hızlı biçimde çözülmesini sağlamaya çalışır ve tekrarlanmaması için gerekli önlemleri alırız.

3. Kurum İçi İlişkilerimiz ve  Birbirimize Karşı Sorumluluklarımız

3.1 Paylaşım

  • Uzmanlık alanlarımız ile ilgili sahip olduğumuz deneyimlerimizi çalışanlarımız ile paylaşmaya istekliyizdir.
  • Kendimizden daha deneyimsiz ve yeni çalışanların mesleki gelişimine destek veririz. 

3.2 Mesaiye Uyum

  • Mesai saatlerine uyum konusunda azami özen gösteririz.
  • Zorunlu durumlarda mesai içerisinde çalıştığımız yeri terk etmemiz gerektiğinde, birlikte çalıştığımız kişiyi/kişileri bilgilendirir ve üstümüzden izin alırız.

3.3 İşyerinde Güvenlik

  • Çalışanlar olarak iş yerindeki güvenliğin sağlanması amacıyla tüm sağlık ve emniyet politikalarına uyma konusunda azami gayret gösteririz.

3.4 Kişisel Bakım

  • Mesleğimizin saygınlığına uygun şekilde giyinir, kişisel bakımımıza özen gösteririz.

3.5 Çalışma Alanı ve Ortamı

  • Birbirimizle olan ilişkilerimizde nezaket ve saygı sınırları çerçevesinde profesyonel bir çalışma ortamının oluşmasını sağlayacak şekilde hareket ederiz. 
  • Ortak çalışma alanlarımızı temiz ve düzenli tutar, çalışma esnasında diğer kişilerin rahatsız olmaması için ölçülü davranırız.

3.6 Ayrımcılık ve Taciz

  • Bir çalışanın ırk, cinsiyet, inanç, din, etnik köken, siyasi görüş, yaş, engellilik hali, vb. konularda ayrımcılık ve tacize maruz kalmasına izin vermeyiz.
  • Herhangi bir çalışana görev, yetki ve sorumluluğu ile bağdaşmayacak biçimde şahsi işlerimizi yaptırmayız.
  • Kurumumuzda kariyer konusunda ilerlemenin yetenek ve performansa dayandığını bilir, buna uygun davranırız.
  • İşyerinde duygusal tacize sebebiyet vermeyiz.

3.7  Uyuşturucu ve Kumar

  • İşyerinde veya işle ilgili görevlerimizi yerine getirirken, uyuşturucu nitelikli maddeleri, yasal olmayan ilaçları  kullanmamızın veya etkisi altında bulunmamızın yasak olduğunun bilincindeyizdir.
  • Mesaiye alkollü şekilde gelmez, alkolün etkisi altında isek mesaimizi sürdürmeyiz.
  • Mesai saatleri içerisinde kumar ve bahis oynamayız. Mesai saatleri dışında oynanan kumar ve bahis oyunlarının, iş hayatımızı olumsuz yönde etkilemesine izin vermeyiz.

4. Kurumumuza Karşı Sorumluluklarımız

4.1. İletişim

  • Sorunlarımızı ya da önerilerimizi üstlerimize aktarabileceğimiz iletişim kanallarının açık olduğunu biliriz.
  • Görevli olduğumuz birimde mevzuata ya da etik ilkelere aykırı işlemler gerçekleştiriliyorsa, söz konusu durumu vakit geçirmeksizin üstlerimize aktarırız.

4.2 Kurum Kaynaklarının Kullanımı ve Korunması

  • Görevimiz ile ilgili her türlü Kurum kaynağını, araç-gerecini, demirbaşını etkin, verimli ve tasarruflu kullanırız.
  • Kurumun bilgisayar, yazılım ve donanımını kullanırken Kurum yararını gözetir, bilgisayarlara lisanssız programlar yüklemeyiz, programları yetkimiz dışında kullanmaz ve kopyalamayız.
  • Kurumun bütün araç ve gereçlerinin yalnızca iş amaçları doğrultusunda kullanılacağını bilir ve bunları özel işlerimizde kullanmayız.

4.3 Hizmetin Gerçekleştirilmesi

  • Uzmanlık alanlarımıza ilişkin gerekli bilgi ve deneyime sahibizdir. Genel kültürümüzü, mesleki bilgilerimizi ve becerilerimizi sürekli geliştirmeye gayret ederiz. Sahip olduğumuz bu donanım ve değerler ile sorumluluklarımızı en iyi biçimde yerine getiririz.
  • Planlı, düzenli ve disiplinli çalışırız. Sorumluluklarımızdaki işleri zamanında ve hatasız başarmayı hedefleriz.
  • Farklı fikir, bakış açısı ve önerileri uzlaşmacı bir tavırla değerlendirir, Kurumumuz için en uygun kararları alırız.
  • Üstlendiğimiz görev ve sorumluluklara ilişkin olarak daima hesap verme sorumluluğunun bilinciyle hareket ederiz.
  • Çalışmalarımız sırasında karşılaştığımız sorunlara etkin, gerçekçi ve uygulanabilir çözümler bulmaya çalışırız.

4.4 Elektronik İletişim

  • Kullanımımıza tahsis edilen internet erişimini ve elektronik posta adreslerini belirlenen bilgi güvenliği politikaları çerçevesinde mesleki amaçla kullanırız.

4.5 Gizlilik

  • İşimiz gereği öğrendiğimiz bilgileri ve haiz olduğumuz belgeleri, her ne amaçla olursa olsun Kurum içi ve dışındaki yetkisiz kişi ve mercilerle yazılı, sözlü ya da elektronik cihaz ve araçlar kanalıyla paylaşmayız.
  • Kurumumuzdaki görevimizden herhangi bir nedenle ayrılırken, müşterilere ait kişisel bilgileri kesinlikle Kurum dışına çıkarmayız.
  • Görevimiz ile ilgili herhangi bir spekülasyona ve olumsuz değerlendirmeye yol açabilecek durumlara sebebiyet vermeyiz.
  • Sadece tarafımızca bilinmesi gereken özlük haklarımızı Kurum içi-dışı diğer kişilerle paylaşmayız.

4.6 Lokman Hekim İsminin Kullanımı

  • \"Lokman Hekim\" markasının Kurumumuzun en değerli varlıklarından biri olduğunu biliriz.
  • \"Lokman Hekim\" markası ile ilgili kural ve uygulamaları bilir, Kurumumuzun adını, logosunu, ticari markasını genel kural olarak işimiz dışında kullanmayız.
  • Çalışma ve davranışlarımızla Kurumumuzun ve \"Lokman Hekim\" markasının itibar kaybına sebebiyet vermeyiz.

4.7 İşin Sürekliliği

  • İş sürekliliğini kesintiye uğratacak yangın, doğal afet, kriz veya acil durumlar halinde, müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap vermeye devam edebilmek ve iş sürekliliğinin sağlanmasına yönelik olarak Afet Planlarımız kapsamında, acil durum planlarını, tahliye planlarını varsa bu kapsamdaki sorumluluklarımızı bilir ve gerekmesi halinde uygularız.

4.8. Hediyeler ve Ağırlama Kuralları

  • Müşterilerimizden, tedarikçilerimizden ve diğer kişi ve kurumlardan; maddi değeri yüksek olmayan, sembolik hediyeler dışında kesinlikle hediye kabul etmeyiz. Özellikle, işe dair alacağımız kararlarla ilgili taviz vermemizi sağlar görünümde herhangi bir hediyeyi kabul etmeyiz.
  • Temsil ve Ağırlama giderlerimizi belirlenen prensipler çerçevesinde; Kurumumuzu temsil etmeye yönelik olarak kullanırız.

4.9 Kayıt Yaratma ve Yönetimi

  • Kurumumuz tarafından sahip olunan, toplanan, kullanılan, yönetilen kayıtların, bilgilerin, doğru ve tam olması gerektiğini; kontrolümüz altındaki bilgilerin, raporların, kayıtların bütünlüğünden ve saklanmasından sorumlu olduğumuzu biliriz.

4.10 Tedarikçi İlişkileri

  • Kurumumuzun tüm satın alımlarını Satın alma Prosedürümüze uygun şekilde gerçekleştiririz.
  • Bir tedarikçi veya müşterinin Kurumumuzdaki satın alma kararlarını etkilemesine veya etkileyebileceği düşüncesine yol açabilecek  davranışlardan kaçınırız.
  • Satın alma sürecinde ortaya çıkabilecek gerçek veya algılanan çıkar çatışmalarını engelleriz.
  • Kurumumuz satın almalarına ilişkin bilgilerin özel ve gizli olduğunu bilir, yetkisiz kişilerle bu bilgileri paylaşmayız.

4.11 Taraflarla İş İlişkileri

  • Kurumumuzdaki görevimizden yararlanarak, Kurum ile iş münasebeti bulunan kişi veya kuruluşlardan çıkar amaçlı mal veya hizmet alışverişinde bulunmak, yakınlarına iş, istihdam sağlamak gibi davranışlardan kaçınırız.
  • Müşterilerle çıkar ilişkisi anlamına gelebilecek birlikteliklere girmeyiz.
  • Görevimizi yerine getirirken kendimize menfaat sağlamaya yönelik olarak yapılan teklifleri kesinlikle kabul etmez, durumu kurum içi yetkili makam ve yöneticilerimize iletiriz.

4.12 Çalışanların Zorunlu Bildirimleri

  • Herhangi bir nedenle tutuklanmamız, mahkemeye çağrılmamız, mahkeme celbi almamız, bir suçlama ile itham edilmemiz, bize karşı dava açılması veya adli suç nedeniyle mahkum olmamız ya da medeni hal değişikliği durumunda yöneticimizi bilgilendiririz.

4.13 Medya, Kamu ve Özel Kurumlar ve Şahıslarla İlişkiler

  • Basın, TV ve diğer muhtelif medya kuruluşlarından gelen Kurumdaki görevimizle ilgili bilgilendirme veya röportaj taleplerini, Kurumun yetkilendirilmiş birim ya da kişilerinden aldığımız izin sonrasında yanıtlarız. Medya kuruluşlarından gelen görevimizle ilgili olmayan, sosyal/kişisel hayata ilişkin talepleri ise, Kurumumuzun ismini kullanmadan yanıtlarız.
  • Kurumdaki görevimiz nedeniyle ya da Kurum tarafından eğitim amaçlı olarak katılmamız sağlanan konferans, panel, seminer vb. organizasyonlarda, yetkili birimin bilgisi ve izni olmadan, Kurumumuz adına herhangi bir görüş beyan etmez, Kuruma ait gizli bilgileri paylaşmayız.
  • Mesai saatleri dışında katıldığımız herhangi bir eğitim, kurs, konferans, seminer, panel vb. organizasyonlarda da; Kurumumuza ait gizli bilgileri paylaşmaz, gerçekleştirdiğimiz görüşme ve konuşmalarda, kendi fikir ve görüşlerimizin Kurumumuza aitmiş gibi algılanmasına izin vermeyiz.
  • İnternet ortamından yapılan kişisel yayınlar dahil olmak üzere, kendi nam ve isimlerimize yaptığımız kar amacı taşımayan yayınlarda, Kurumumuz adını ve markasını kullanmaz, Kurumumuz kaynaklı verilere, referans göstermeksizin dahi, yer vermeyiz.

4.14 Denetim ve Kontrol Faaliyetlerine Destek

  • Görev yaptığımız şube, birim ya da bölümde faaliyette bulunan denetim ve kontrol elemanlarının (iç denetçilerin) veya dış denetim elemanlarının çalışmalarını  sağlıklı sürdürebilmelerine destek olur, tamamıyla işbirliği içinde davranırız.

4.18 Meslek Kuruluşları ve Diğer Sağlık Kurumları ile İlişkilerimiz

  • Müşteri bilgilerini ihlal etmemek kaydıyla, diğer sağlık kuruluşlarıyla ve meslek kuruluşlarıyla doğru, eksiksiz ve anlaşılabilir bilgi alışverişinde bulunuruz.
  • Görevlerimizi yerine getirirken rakip kuruluşlara ve o kuruluşların hizmetlerine ilişkin olumlu ya da olumsuz görüş belirtmez, yorumda bulunmayız.
  • Görev ve çalışmalarımızda; sağlık sektörüne olan güvenin korunmasına, sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine uygun davranır, haksız rekabete neden olabilecek eylemlerden kaçınırız.

5. Sosyal Sorumluluklarımız

5.1 Çevre

  • Doğal kaynakların verimli kullanılması ve süreçlerimizden kaynaklanan atıklarımızın mümkün olabilecek en az düzeye indirilebilmesi için çalışmalar yürütürüz.
  • Çevresel yasa ve yönetmeliklere tam uyarız.
  • Çalışanlarımız için geri dönüşüm ve yeniden kullanım faaliyetlerini desteklemek ve bu konuda farkındalığın artmasını sağlamak için çalışmalar yaparız.
  • Tedarikçilerden alınan hizmet ve servislerin seçiminde topluma ve çevreye daha duyarlı faaliyet / üretim sistemleri ile çalışan tedarikçileri tercih ederiz.

5.2 Temiz Toplum

  • Rüşvet ve yolsuzluğun her türlüsünün Kurumumuz tarafından kabul edilemez olduğunu ilgili kurumlarla olan ilişkilerimizde açıkça belirtir, uyuşturucu ve kumar amaçlı girişimleri finanse etmeyiz.
  • Toplum sağlığı için gereken önleyici ve koruyucu faaliyetlerde bulunur ve benzeri faaliyetleri de destekleriz.

ISO 9000 Kalite Belgesi

 

ISO Nedir?

ISO,(International Organization for Standardization) Uluslararası Standardizasyon Teşkilatının
kısaltmasıdır. ISO, uluslararası alanda standardizasyonu sağlamak amacıyla 23 Şubat 1947 tarihinde
kurulmuştur. ISO halen 135 ülkeden (her ülkeden bir üye olmak ve eşit oy hakkına sahip olmak üzere)
ulusal standard kuruluşlarının katılımıyla faaliyetlerini; uluslararası mal ve hizmet değişimini
hızlandırmak entelektüel, bilimsel, teknolojik ve ekonomik faaliyetlerde işbirliğini geliştirmek
amacıyla sürdürmektedir.
Bu kuruluşu Türkiye’de Türk Standartları Enstitüsü (TSE) temsil etmektedir.
www.iso.org

ISO 9001:2000 Kalite Standartları Nedir?

ISO 9000 standartları, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyetini arttırmasına yönelik olarak kalite
yönetim sistemini kurup geliştirmesi konusunda rehberlik eden standartlar bütünüdür.
Kalite yönetim sisteminin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların tanımlandığı ve
denetime tabi olan standartlar ISO 9001:2000’dir.
ISO 9001:2000 Standartları 5 ana şarttan oluşmaktadır:
Kalite Yönetim Sistemi: Genel Şartlar, Kalite El Kitabı, Dökümanların Kontrolü, Kayıtların Kontrolü
Yönetim Sorumluluğu: Yönetimin Taahhüdü, Müşteri Odağı, Kalite Politikası, Yetki ve İletişim,
Yönetimin Gözden Geçirmesi
Kaynak Yönetimi: Kaynakların Sağlanması, İnsan Kaynakları, Alt Yapı, Çalışma Ortamı
Ürün-Hizmet Gerçekleştirme: Üretim Sürecinin Planlanması, Müsteri İle İlgili Prosesler, Tasarım ve
Geliştirme, Satın Alma Süreci, Ürün-Hizmet ve Servis Sunumu, İzleme ve Ölçme Cihazlarının
Kontrolü
Ölçme, Analiz ve İyilestirme: İzleme ve Ölçme, Uygun Olmayan Ürünün-Hizmetin Kontrolü, Veri
Analizi, İyileştirme

ISO 9001:2000 Standartlarının Faydaları Nelerdir?

  • Kurum içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlar,
  • Kurum faaliyetlerinin standartlaşmasını sağlayacak dokümantasyonun oluşmasını sağlar,
  • Girdi, hizmet ve son kontrollerin etkin olarak yapılabilmesini sağlar,
  • Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapıyı olusturur,
  • Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesini ve geleceğe
    yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesini sağlar,
  • Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlar,
  • Kurumun satın alacağı medikal malzemeyi seçerken teknik sartnamelerin önceden
    hazırlanmasını ve hatasız medikal malzeme alınımını sağlar,
  • Hasta ve hasta yakını memnuniyetinde artış ve sadakati sağlar,
  • Çalışanların kalite bilincinde artış sağlar,
444 65 44

Çağrı Merkezi : 444 99 11

Çağrı Merkezi (Van): 444 65 44

Tüm soru ve görüşleriniz ile randevu almak için, lütfen çağrı merkezimizle irtibata geçiniz.

Etlik Lokman Hekim Hastanesi

Adres : Gn. Dr. Tevfik Sağlam Cad. No:119 Etlik
Keçiören/Ankara
Tel. : 444 99 11
Faks : (0312) 326 49 09
    Ulaşım Bilgileri

Sincan Lokman Hekim Hastanesi

Adres : Andiçen Mah. Polatlı 2 Cad. İdil Sok. No:40
Sincan/Ankara
Tel. : 444 99 11
Faks : (0312) 276 08 18
    Ulaşım Bilgileri

Van Lokman Hekim Hastanesi

Adres : Cumhuriyet Mah. Zübeyde hanım Cad. No:87
VAN
Tel. : 444 65 44
    Ulaşım Bilgileri

Genel Müdürlük
Lokman Hekim Engürüsağ Sağlık Turizm Eğitim Hizm. ve İnş. Taah. A.Ş.

Adres : Zübeyde Hanım Mah. Aslanbey Cad. No:17 İskitler
Altındağ/Ankara
Tel. : (0312) 331 51 59
Faks : (0312) 331 67 79