TUTAP
( Turizm ve Tanıtma Platformu) Ülkemizin Ulusal ve Uluslararası alanda hak ettiği düzeyde tanıtılmasına yönelik çalışmalar yapan, projeler üreten ve kendi insanımızın tarihimizi kültürümüzü kaliteli materyallerle tanımalarını sağlayan, bu çerçevede girişimlerde bulunan ve onbir yıldır faaliyetlerine devam eden bir sivil toplum kuruluşudur.

TUTAP, Ülkemizin tanıtımı misyonu ile hareket eden, ticari bir yapılanması olmadan faaliyetlerini sürdüren, turist sayısını ve milli gelirimizi artırarak ekonomiye katkı sağlamayı kendisine hedef olarak belirleyen, tarihi, kültürel ve doğal zenginliklemizi tanıtım odaklı değerlendiren tek sivil toplum kuruluşudur. Bu çerçevede bir çok projeyi başarı ile tamamlayıp bazılarını sürdüren TUTAP, başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere, farklı Bakanlıklar, Valilikler, Belediyeler ve STK'lar ile işbirliği yaparak ülkemizin uluslar arası alanda hak ettiği düzeyde tanıtılmasına katkı sağlamaya devam etmektedir.
 
TUTAP FAALİYETLERİ
 
1. Ülkemizde bulunan UNESCO dünya Mirası unsurlarının bütün kategorilerinde yer alan yüzonbir unsurumuzun tamamını kapsayan "Dünya Mirası Türkiye" Projesi ile birlikte birçok tanıtım materyalleri hazırlamaktadır.
2. Türkiye’mizin UNESCO unsurlarının yer aldığı ve adaylık sürecinde olan miraslarımızın da kapsamlı olarak tanıtıldığı " Dünya Mirası Türkiye " programı TRT Haber kanalında yayınlatmaktadır.
3. Asıl, aday ve Somut olmayan dünya miras unsurlarımızın uluslararası alanda yer alan en büyük turizm fuarlarında kapsamlı olarak tanıtılması hususunda Bakanlıklar ve STK’lar ile işbirliği yaparak katılım sağlamakta, ülkemizin tanıtımına katkı vermektedir.
4. Tüm dünya miras unsurlarımızın toplu ve münhasıran yer aldığı tanıtım materyallerini farklı dillerde hazırlamakta, ilgili Kurumlar ve STK’lar ile paylaşmakta. AB Bakanlığımız ve Yunus Emre Enstitüsü ile yapılacak işbirliği neticesinde farklı ülkelerde kültürel miraslarımızı tanıtma imkânları sağlamaktadır..
5. Gençlerimizin ve çocuklarımızın ülkemizde yer alan dünya miras unsurlarımızı daha iyi tanımalarına yönelik çalışmalar yapmakta, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile yapılan protokol ile gençlik merkezlerinde bu amaca yönelik faaliyetler yürütmekte.
6. 10 ar dakikalık tanıtım filmleri hazırlayarak yurt dışında büyük bir seyirci kitlesi olan TRT AVAZ kanalında bu filmler yayınlatılmaktadır.
7. Yurt dışına İhracat yapacak firmalarımız adına Türkiye’mizin tanıtım materyalleri farklı dillerde tasarlanmakta, yurt dışına gidecek Bürokrat ve işadamlarımızın mevkidaşlarına hediye edecekleri prestij yayınları da yine farklı dillerde hazırlanmaktadır.
8. Türkiye’nin tarihsel, kültürel ve doğal zenginliklerini, dünya miraslarını kapsamlı olarak tanıtan ve farklı dillerde kullanılabilecek TUTAP’ın resmi İnternet sitesi ve tanıtım portalı tamamlanmış olup, kalkınma ajansları ve yerel yönetimlerle işbirliği yapılarak envanter çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarımız talep eden tüm kurum ve kuruluşlara, STK’lara ile iş dünyasından firmalarımızla verilecek linkler ile paylaşılacaktır.
9. Ülkemizin tanıtımında duyarlılığı artırmak, kamuoyunu bilinçlendirmek ve aktif yer almalarını teşvik edecek kamu spotları adına, tanınmış sanatçı, bürokrat ve iş adamlarımızın katılımı ile Türkiye Sevdasına bir Yürek de siz katın sloganına yer verilecek hazırlıklar yapılmaktadır.
10. Geleneksel olarak yapılan Uluslararası ödül töreni ülkemizin tanıtımına katkı sağlayan, farklı kesimlerden yerli ve yabancı değerli şahsiyetlere ödül verilmektedir
11. TUTAP Tarafından yürütülen "DÜNYA MİRASI TÜRKİYE" Projesi kapsamında hazırlanan tanıtım materyallerinin de dağıtılacağı özel sergiler açılmakta, bu çerçevede Kalkınma Ajanslarımız ile Yerel yönetimlerle kaynak sağlanıp, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığımızla işbirliği yapılmaktadır.
12. Türkiye’nin en önemli Tanıtım dergisi, TUTAP’ın yayın organı Birinci Dergisi, Misyonu doğrultusunda Ülke tanıtımına katkı sağlamaya devam etmekte ve başta bütün havalimanlarımız olmak üzere önemli mecralarda ücretsiz olarak dağıtılmaktadır.
13. Türkiye tanıtımının doğru ve etkili yapılarak hedef kitlelere ulaştırılması neticesinde Ülke imajının dünya pazarlarında güçlendirilmesine de katkı sağlanmaktadır. Bu sayede Ülkemize yatırım yapmak isteyen, ticari ilişkilerini güçlendirmek isteyen kesimlerin gözünde pozitif imaj ve güven kazanımları elde edilmektedir. 
14. Kültür ve turizm alanında, sivil toplum kuruluşları ile iletişimi geliştirmek ve işbirliği yapılması kuruluş amacında yer alan Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile somut işbirliği yapmak, TUTAP’ın misyonuna uygun ve Ülkemizin tanıtımına önemli katkı sağlayan bir Sivil toplum kuruluşu olduğunun göstergesidir. Bu çerçevede Bakanlığımız ile TUTAP arasında işbirliği protokolü yapılmıştır.
 
TUTAP, ÜLKEMİZİN TANITIMINI SOSYAL BİR SORUMLULUK OLARAK GÖRMEKTE, BU ÇERÇEVEDE FAALİYETLERİNİ TÜRKİYE SEVDASIYLA SÜRDÜRMEKTEDİR.
 
                    Ülkemizin hak ettiği düzeyde ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması amacına yönelik kurulan, siyasi, ideolojik ve ticari beklentileri olmadan hareket eden Turizm ve Tanıtma Platformu Derneği, temel olarak Türkiye’mizin markalaşması adına büyük gayretleri olan Sayın Cumhurbaşkanımızın değerleri ve ilkelerine bağlı kalarak, siyaset üstü bir duruş ile ülke sevdasını yüreğinde taşıyan herkese kapısını açan bir anlayışla varlığını sürdürmekte.
 
TUTAP ( Turizm ve Tanıtma Platformu Derneği ) 12 YILDA NELER YAPTI?
 
1. UNESCO Dünya Miraslarımızın tanıtılması adına “DÜNYA MİRASI TÜRKİYE” projesini hazırladı.
2. 5 yıl boyunca TRT Avaz ve TRT Haber kanallarında “DÜNYA MİRASI TÜRKİYE” Programını hazırladı.
3. 4 Kültürel mirasımızın UNESCO Dünya miras geçici listesine alınması sürecinde dosyaları ilgili yerel yönetimlerle işbirliği yaparak hazırladı ve Bakanlık birimlerine sundu ( Sarıkaya Roma Hamamı, Harput Tarihi Şehri, Eshab-ı Kehf Külliyesi, Beypazarı Tarihi Şehri). İki Kültürel mirasımızın da geçici listeye alınması sürecinde öncülük yaptı. ( Ankara Hacı Bayram Camii, Bodrum Kalesi )
4. 2016 yılında dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Prof. Dr. Nabi Avcı ile birlikte TRT de yayınlanan programda tanıtma seferberliğini başlattı.
5. Türkiye’nin Dünya miras alanlarının tanıtıldığı 2018 Almanya Berlin ITB fuarında 125 metrekarelik stantla katılımını gerçekleştirdi ve örnek stant seçilerek yüzbinlerce ziyaretçiye tanıtım materyalleri dağıttı. Aynı yıl Kiev ve Moskova fuarlarında Bakanlık standında materyal dağıtımları yaptı.
6. Uluslararası boyutta ülkemizin tanıtımına katkı sağlayan kişi ve kurumlarına ödüller dağıtılan 5 organizasyon gerçekleştirdi.
7. Türkiye’nin Kültür ve Turizm elçileri projesini başlattı. Bu çerçevede kamuoyunu ülke tanıtımında duyarlı hale getirip bilgilendirmek amaçlı tanınmış isimlerin yer aldığı kısa spot tanıtım filmleri hazırladı. 
8. Tarihi gerçekleri yansıtan, doğru bilgi ve belgelere dayalı, farklı dillerde, uluslararası alanda ülkemizin tanıtımı amacına yönelik belgesel çalışmalarına başladı ve bu çerçevede 2020 yılında 4 tanesini tamamladı.
9. Ülkemizin tanıtımı adına Bütün dünya miras alanlarımızın tanıtıldığı 18 adet katalog, broşür ve kitapçıklar hazırladı.
10. Birçok şehrimizin uluslararası alanda daha iyi tanıtılabilmesi adına 12 kriterden oluşan “MARKA ŞEHİR” çalışmasının hazırlıklarını tamamladı.
11. Tüm şehirlerimizin farklı dillerde tanıtıldığı, kültürel, tarihi, doğal ve yöresel zenginliklerimizin yer aldığı yeni internet sitesi hazırladı.
12. Yurt dışı tanıtımlarında kullanılacak 1 dakikalık, 30 ve 10 saniyelik kısa tanıtım filmlerin çekimlerine başladı.
13. Türkiye de ve Dünya da ilk kez UNESCO unsurlarının tanıtımlarının yapıldığı, Türkçe ve İngilizce Kitapçıkların ücretsiz dağıtıldığı 45 panodan oluşan ve 81 ilimizin tamamında açılması planlanan kalıcı sergi çalışmasını başlattı.