3. Boğaz Köprüsü
YAPIM DÖNEMİ
IC İçtaş – Astaldi JV (ICA) tarafından, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu projesi kapsamında, İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor.
İlklerin Köprüsü
1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden uzun yıllar sonra İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, “ilklerin köprüsü” olarak adlandırılıyor.
59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
Çağdaş Türkiye’nin simgelerinden olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün konsept tasarımı, “Fransız köprü üstadı” olarak nitelendirilen yapı mühendisi Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından birlikte yapıldı. Avrupa’nın en uzun köprülerinden olan Vasco da Gama ve Seine Nehri üzerinde kurulu olan Normandiya köprüleri de Virlogeux’nun imzasını taşıyor.
Otoyol güzergahında 2 önemli tünel
Odayeri – Paşaköy arasında yer alan Kuzey Çevre Otoyolu, kesit alanı olarak Avrupa'nın en geniş kazı alanına sahip Riva Tüneli ile 22 metre çapı ve 236 metrekare kazı alanıyla Türkiye ve Avrupa'nın en geniş tüneli olma özelliğine sahip Çamlık Tüneli’ni güzergahında barındırıyor.
Otoyolda 28 kavşak ve kavşaklara bağlı bağlantı yolları, 72 viyadük, 4 otoyol tüneli ve 2 demiryolu tüneli bulunuyor.
Kuzey Çevre Otoyolu güzergahı üzerinde, yolcuların seyahatleri esnasında dinlenebilecekleri, yol yorgunluklarını atabilecekleri ve keyifli vakit geçirerek kaliteli hizmet alabilecekleri Bİ’ MOLA dinlenme ve akaryakıt tesisleri bulunuyor. Her birinde birçok markanın hizmet verdiği Bİ’ MOLA tesisleri ile yolculara rahat, ihtiyaçları olan her şeye kolayca ulaşabilecekleri bir yolculuk yaşatmak hedefleniyor.
OTOYOL KULLANIM KURALLARI
• Ücret toplama sistemlerini kullanmadan (Gişesiz Otomatik Geçiş Bölgesi ve Gişeler) otoyola giriş ve çıkış yapmak yasaktır. Otoyol kamulaştırma sınırına tesis edilmiş olan tel-çit, duvar vb yapılar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
• Yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlerin otoyola girmesi yasaktır.
• Otoyolda mecburi asgari hız 40 km/saat olup; azami hız, geometrik standartların müsaade ettiği limitler ve ilgili trafik işaretlerinde belirtilen sınırlar haricinde binek araçlar için 120 km/saattir.
• Otoyolda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette)trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde gerekli önlemleri alarak durulabilir.
• Tehlikeli ve kimyasal madde taşıyan araçların YSS köprüsüne gelmeden Avrupa yakasında; (km 76+400) K9 Uskumruköy kavşağı öncesi Asya yakasında ise (km97+500) K3 Riva kavşağı öncesi tesis edilen “Kimyasal Madde Kontrol Noktalarına” uğramadan geçmeleri yasaktır.
• Otoyolu kurallarına uygun olarak kullanmayan kişilere ve otoyola giren hayvan sahiplerine 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun hükümlerine göre, otoyolda çevreyi kirletenlere ise 2872 Sayılı Çevre Kanunu hükümlerine göre idari para cezası doğrultusunda gerekli işlem yapılacaktır.
IC İçtaş – Astaldi JV (ICA) tarafından, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu projesi kapsamında, İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor.
İlklerin Köprüsü
1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden uzun yıllar sonra İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, “ilklerin köprüsü” olarak adlandırılıyor.
59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
Çağdaş Türkiye’nin simgelerinden olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün konsept tasarımı, “Fransız köprü üstadı” olarak nitelendirilen yapı mühendisi Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından birlikte yapıldı. Avrupa’nın en uzun köprülerinden olan Vasco da Gama ve Seine Nehri üzerinde kurulu olan Normandiya köprüleri de Virlogeux’nun imzasını taşıyor.
Otoyol güzergahında 2 önemli tünel
Odayeri – Paşaköy arasında yer alan Kuzey Çevre Otoyolu, kesit alanı olarak Avrupa'nın en geniş kazı alanına sahip Riva Tüneli ile 22 metre çapı ve 236 metrekare kazı alanıyla Türkiye ve Avrupa'nın en geniş tüneli olma özelliğine sahip Çamlık Tüneli’ni güzergahında barındırıyor.
Otoyolda 28 kavşak ve kavşaklara bağlı bağlantı yolları, 72 viyadük, 4 otoyol tüneli ve 2 demiryolu tüneli bulunuyor.
Kuzey Çevre Otoyolu güzergahı üzerinde, yolcuların seyahatleri esnasında dinlenebilecekleri, yol yorgunluklarını atabilecekleri ve keyifli vakit geçirerek kaliteli hizmet alabilecekleri Bİ’ MOLA dinlenme ve akaryakıt tesisleri bulunuyor. Her birinde birçok markanın hizmet verdiği Bİ’ MOLA tesisleri ile yolculara rahat, ihtiyaçları olan her şeye kolayca ulaşabilecekleri bir yolculuk yaşatmak hedefleniyor.
OTOYOL KULLANIM KURALLARI
• Ücret toplama sistemlerini kullanmadan (Gişesiz Otomatik Geçiş Bölgesi ve Gişeler) otoyola giriş ve çıkış yapmak yasaktır. Otoyol kamulaştırma sınırına tesis edilmiş olan tel-çit, duvar vb yapılar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
• Yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlerin otoyola girmesi yasaktır.
• Otoyolda mecburi asgari hız 40 km/saat olup; azami hız, geometrik standartların müsaade ettiği limitler ve ilgili trafik işaretlerinde belirtilen sınırlar haricinde binek araçlar için 120 km/saattir.
• Otoyolda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette)trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde gerekli önlemleri alarak durulabilir.
• Tehlikeli ve kimyasal madde taşıyan araçların YSS köprüsüne gelmeden Avrupa yakasında; (km 76+400) K9 Uskumruköy kavşağı öncesi Asya yakasında ise (km97+500) K3 Riva kavşağı öncesi tesis edilen “Kimyasal Madde Kontrol Noktalarına” uğramadan geçmeleri yasaktır.
• Otoyolu kurallarına uygun olarak kullanmayan kişilere ve otoyola giren hayvan sahiplerine 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun hükümlerine göre, otoyolda çevreyi kirletenlere ise 2872 Sayılı Çevre Kanunu hükümlerine göre idari para cezası doğrultusunda gerekli işlem yapılacaktır.